Wednesday, October 7, 2009

Kenapa perlu tolong?

aku hairan betul ngan ragam manusia.. aku penat betul nk melayan perangai sorg2..

baru2 nie ada pulak gempa bumi kat Padang.. Malaysia bagi pertoloongan, apa yg derang bagi kat kita, maki hamun.. ada ke nk tolong, dia maki hamun pulak.. apa kejadahnya??

2-3 hari nie mmg aku stress ngan keja aku.. yg tanpa henti.. balik rumah byk pulak kena buat.. rase cam neverending keja..

satu minggu tinggal untuk aku bersuka ria bersama rakan2 university.. akan tetapi, aku kena la jugak menyiap sedia tentang segala benda yg bakal berlaku.. alangkah Indonesia boleh berbuat demikian kat org Malaysia.. org Malaysia pun buat cam haram kat satu sama lain.. malas aku nk layan..

Nak suruh aku tolong Melayu tapi kalau dah cam haram perangai, cam mana? baik p dok Indon, baru ko taw cam ner nk hidup susah.. tahu nk salahkan org je.. nie la sebabnyer kurang ilmu, tahu nk cari salah orang.. salah diri sendr tak nk nmpk..

ye, aku emo ari nie.. perangai manusia yg tak pernah nk berubah.. makin menjadi2 dan perangai cam setan.. sesetan cam orang2 Indon..

No comments: