Monday, July 27, 2009

Al-Fatihah

Ok.. sebelum apa2, aku bukannyer kena H1N1.. just a minor sickness.. demam and batuk due to certain circumstances..

anyways, kehidupan makin sempit.. byk benda unclear.. wedding kakak aku makin tiba which aku pun tak membuat persiapan yg rapi lagi.. tgh fikir dua toga kali untuk bersuka ria.. kerana kepenatan melanda.. haha

2 hari lepas, Malaysia kehilangan seorg yang sgt memberi nama kepada Malaysia.. Arwah Yasmin Ahmad.. Penerbit filem Sepet, Gubra, Talentime dan juga Mohksin.. terkejut dan perasaan tidak ingin berita ini menjadi reality wujud dlm perasaan aku.. tapi apakah daya, arwah mmg sudah tinggalkan dunia dan kembali kepadaNya.. Allah lebih menyayangi arwah daripada semua orang di atas dunia ini..

Pengebumian dilakukan pada 26/7/2009.. menurut Sazzy di Twitter, pelbagai bangsa datang memberi penghormatan terakhir bagi arwah Yasmin.. terbukti kerjayanya mmg memberi kesan kepada semua orang tidak kira kaum di Malaysia..

Pemergian arwah memang memberi kesan sedikit sebanyak dlm keluarga.. terutamanyer kakakku.. tetapi kehidupan tetap kena diteruskan.. memori hanya tinggal di ingatan.. dan memori itu juga yg akan mengajar kita menjadi kuat..

~Al-Fatihah~

No comments: